Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ПІДСУМКИ РОБОТИ
ОЛЕВСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2014 РОКУ
(у порівнянні з І півріччям 2013 року)
Внаслідок впровадження в Україні демократичних засад, підвищилась роль суду як гаранта захисту прав і основних свобод людини та громадянина. Згідно зі ст.8 Конституції України визнається і діє принцип верховенства права. Кожній людині Конституцією України гарантовано право звернутися до суду для захисту своїх конституційних прав і свобод.
Відповідно до ст.124 Конституції України - правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Юрисдикція судів поширюється на всі правові відносини в державі. Конституція України дає можливість продовжити реформування судово-правової системи України в напрямку створення надійних гарантій для забезпечення прав і свобод людини.
Судова влада поступово набуває все більшої ваги у суспільстві, зростає рівень довіри до неї з боку громадян.
Від фахового рівня і сумлінної роботи кожного з нас, уважного ставлення до людей, вміння швидко і якісно приймати рішення починається довіра до судової влади. Саме тому суспільство особливо вимогливо оцінює роботу державних службовців та чекає від них глибокої компетентності, ініціативи і відповідального відношення до справи.
За І півріччя 2014 року Олевський районний суд Житомирської області зазнав істотних змін, а саме: відбулись зміни у штатному розписі, удосконалилась організація роботи суду.
Згідно зі штатним розписом в Олевському районному суді Житомирської області штатна чисельність становить: 4 судді та 18 працівників суду (держ. служб.), але фактична чисельність становить 4 судді та 25 працівників суду (з них 23 - державні службовці, 7 з яких знаходяться у соціальній відпустці по догляду за дитиною), 1 службовець (архіваріус), 1 робітник (прибиральниця службових приміщень).
ДІЛОВОДСТВО В СУДІ
Діловодство в Олевському районному суді здійснюється за допомогою автоматизованої програми «Документообіг загальних судів» (далі – ДЗС). та «Методичних рекомендацій Державної судової адміністрації України», « Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, …» затвердженої наказом ДСА України № 173 від 17 грудня 2013 року.
Організація роботи суду здійснюється на належному професійному рівні. Керівником апарату приймаються суттєві заходи щодо усунення недоліків, виявлених під час щоденної роботи.
Головою суду та керівником апарату суду значна увага приділяється таким аспектам судового адміністрування, як загальні питання організації діяльності суду (у тому числі, стосовно планування роботи суду, підвищення кваліфікації працівників суду), а також, щодо оформлення та ведення номенклатури суду, судових справ та матеріалів, звернення судових рішень до виконання, організації обліково-статистичної роботи, організації та контролю за веденням архівної справи суду, наповненню Єдиного державного реєстру судових рішень.
Плани роботи суду складаються на півріччя з відмітками про їх виконання, включаючи аналізи, узагальнення.
Постійно тримаються на контролі роз’яснення та пропозиції ДСА України та ТУ ДСА в Житомирській області щодо належного та правильного оформлення при складанні піврічних та річних звітів по кожній формі та веденні первинного обліку.
Відповідно до плану роботи суду на І півріччя 2014 року:
· головою суду Ковальчуком М.В. та помічником судді Асановою-Хомутовською Л.О. проведено аналіз строків розгляду кримінальних справ за кодексом 1963 року та причини тяганини за 2013 рік;
· суддею Волощуком В.В. та помічником судді Сайко Т.В. було проведено узагальнення судової практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, пов’язані із насильством у сім’ї за 2013 рік та проведено аналіз строків розгляду цивільних справ та причини тяганини за 2013 рік;
· суддею Стратовичем О.В. та помічником судді Васильчук В.В. проведено узагальнення практики розгляду справ про порушення громадянами правил зберігання, носіння або перевезення вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї і бойових припасів за 2013 рік та проведено узагальнення практики розгляду справ і клопотань слідчих органів, скарг на їх дії, забезпечення запобіжних заходів за 2013 рік;
· суддею Винар Л.В. та помічником судді Левчук А.П. проведено узагальнення практики розгляду цивільних справ про поділ майна подружжя за 2013 рік та проведено аналіз причин скасування судових рішень, ухвалених на підставі цивільно-процесуального кодексу за 2013 рік;
· консультантом суду Мельник М.М. проведено аналіз надходжень справ на розгляд суду та навантаження на суддів за 2013 рік.
· керівник апарату суду Бейкун С.Б. здійснювала профілактичну роботу з працівниками суду щодо запобігання корупції серед працівників суду відповідно до ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» шляхом донесення інформації на оперативних та виробничих нарадах.
керівником апарату суду Бейкун С.Б. запроваджено механізм донесення до громадян об’єктивних, неупереджених відомостей про роботу суду.
суддя Волощука В.В. на зборах суддів вибірково висвітлював рішення Європейського суду, які мають актуальне значення для здійснення правосуддя.
· Виконано також інші заходи, передбачені планами роботи суду.
Для належної організації обліково – статистичної роботи, стану ведення діловодства в суді, належного та якісного складання звітів постійно вживаються заходи, спрямовані на виконання цієї роботи, в результаті чого кадрова статистична звітність виконується і подається у відповідності до законодавства України.
Протягом року проводились виробничі наради, на яких вирішувались питання з організації роботи суду
Було виявлено помилки у роботі працівників суду, які виразились у недосконалому знанні «Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді», а тому, на виробничій нараді було постановлено частіше проводити навчання з працівниками суду, здійснювати роз’яснення по тих питаннях, які їм незрозумілі, щоб інформація краще засвоювалась - збиратись та проводити «круглі столи».
У зв’язку з набранням чинності нової «Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах…» керівник апарату суду проводила навчання та роз’яснення працівникам апарату суду щодо вивчення інструкції.
Керівником апарату суду було розроблено нові посадові обов’язки працівників апарату суду відповідно до нової «Інструкції з діловодства місцевих загальних судів…».
Оскільки, з 01 жовтня 2013 року у всіх місцевих та апеляційних загальних судах запроваджено порядок щодо надсилання судами учасникам судового процесу та кримінального провадження текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень (згідно з наказом Державної судової адміністрації України № 119 від 20 вересня 2013 року «Про реалізацію проекту щодо надсилання судами SMS-повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) у місцевих та апеляційних загальних судах» працівники суду постійно роз’яснюють громадянам про роботу Електронного суду. Також періодично інформація розміщується на офіційному веб-сайті суду.
Відповідно до вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів» учасникам судового процесу забезпечується можливість брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції у порядку, встановленому процесуальним законом. Наразі у Олевському районному суді Житомирської області було проведено два сеанси відеоконференцзв’язку. Широке застосування цієї системи має сприяти підвищенню оперативності здійснення судочинства та економії бюджетних коштів, які витрачаються, зокрема, на доставку в суд підозрюваних та обвинувачених.
На виконання рішення Ради суддів загальних судів № 6 від 23.01.2014 року «Про проведення цільового порівняльного моніторингу стану інформаційного наповнення веб-сайтів апеляційних загальних судів та про результати щомісячного моніторингу стану інформаційного наповнення веб-сайтів загальних судів» було посилено контроль заступника голови суду за постійним наповненням офіційному веб-сайту суду.
Виявлено порушення термінів при направленні помічниками суддів рішень до ЄДРСР України. Тому наказом суду № 10 від 13.03.2014 року було покладено обов’язок по здійсненню контролю за дотриманням вимог Порядку ведення Єдиного реєстру судових рішень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 травня 2006 року № 470, а саме, недопущення випадків у не направленні або несвоєчасному направленні судових рішень до ЄДРСР;
Для підготовки до складання річних звітів організована робота в суді таким чином, щоб був менший залишок справ.
Протягом І півріччя 2014 року спостерігалась плинність кадрів, а саме:
Станом на 01.07.2014 року залишається вільною 1 посада секретаря судового засідання, оскільки Кострицька Т.П. перебуває у соціальній відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Також вільною залишається 1 посада секретаря суду, так як Лопуга Н.Г. звільнена із займаної посади у зв’язку з виходом на пенсію, а прийняти нового працівника не має можливості відповідно до постанови Кабінету міністрів України № 65 від 01.03.2014 року «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету».
Наказом суду № 03-к від 21.02.2014 року призначено Левчук Анну Петрівну на посаду помічника судді Олевського районного суду Житомирської області з посадовим окладом згідно штатного розпису. Цим же наказом присвоєно Левчук А.П. 11 ранг державного службовця в межах 5 категорії посад.
Наказом голови суду 04-к від 21.02.2014 року призначено суддю Волощука В.В. на посаду заступника голови Олевського районного суду Житомирської області строком на п’ять років, з 11 лютого 2014 року по 10 лютого 2019 року включно.
Наказом суду № 05-к від 31.03.2014 року звільнено секретаря Олевського районного суду Житомирської області Буток Ольгу Тарасівну із займаної посади у зв’язку з виходом на пенсію.
Наказом суду № 06-к від 31.03.2014 року звільнено старшого секретаря Олевського районного суду Житомирської області Лопугу Ніну Григорівну із займаної посади у зв’язку з виходом на пенсію.
Наказом суду № 07-к від 01.04.2014 року переведено Кондратовець Марію Іванівну з посади секретаря судового засідання на посаду секретаря суду з посадовим окладом згідно штатного розпису.
Наказом суду № 08-к від 01.04.2014 року переведено Хомутовську Оксану Миколаївну з посади секретаря суду та посаду старшого секретаря суду з посадовим окладом згідно штатного розпису.
Наказом суду № 09-к від 11.04.2014 року звільнено з адміністративних посад голову суду Ковальчука М.В. та заступника голови суду Волощука В.В. без припинення повноважень судді та призначено виконуючого обов’язки голови суду Ковальчука М.В., як такого, що має більший стаж роботи на посаді судді, з оплатою згідно штатного розпису.
Наказом суду № 10-к від 15.05.2014 року призначено Ковальчука М.В. на посаду голови суду строком на один рік з оплатою згідно штатного розпису. Цим же наказом призначено Волощука В.В. на посаду заступника голови суду строком на один рік з оплатою згідно штатного розпису.
Встановлення надбавок за вислугу років
та присвоєння рангів працівникам апарату суду
Наказом суду від 20.01.2013 року № 02-к секретарю Олевського районного суду Житомирської області Хомутовській О.М. встановлено щомісячну надбавку у розмірі 15 % посадового окладу за вислугу років у державному органі, як такій, стаж якої становить понад 5 років.
Трудова дисципліна
З метою покращення трудової дисципліни серед працівників апарату суду на виробничих нарадах голова суду та керівник апарату суду постійно наголошують, що працівники апарату мають поводити себе чемно з громадянами, не грубити їм, не гонити по кабінетах, вислуховувати і допомагати. Адже, у громадян складається враження про судочинство від багатьох факторів серед яких і від того як поводять себе працівники суду у суспільстві, на роботі та як вони одягаються. При виконанні своїх функціональних обов’язків працівники суду повинні дотримуватись правил внутрішнього трудового розпорядку та вимог чинного законодавства.
Доступ до публічної інформації в суді
Для вдосконалення діяльності з ведення роботи щодо доступу до публічної інформації в Олевському районному суді Житомирської області, відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» наказом голови суду № 23 від 27.03.2013 року було затверджено Положення про забезпечення доступу до публічної інформації в Олевському районному суді Житомирської області.
Відповідно до Положення доступ до публічної інформації забезпечується:
- оприлюдненням інформації у ЗМІ;
- розміщенням інформації на офіційному веб-сайті суду;
- розміщенням інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
- наданням інформації за запитами на інформацію.
Якість складання звітів за І півріччя 2014 року
Загалом при складанні піврічної звітності виникали проблеми з формуванням деяких форм звітів в автоматичному режимі, причиною чому є неповне або невірне заповнення ОСК (обліково-статистичних карток) працівниками суду. Дані недоліки було усунуто та сформовано звіти.
Здача обліково – статистичної звітності про роботу суду за І півріччя 2014 року пройшла успішно. Якість складання звітності схвалено завідувачем сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій.
УЗАГАЛЬНЕННЯ НАДХОДЖЕННЯ, РОЗГЛЯД, ОСКАРЖЕННЯ СКАСУВАННЯ ТА ЗАЛИШЕННЯ БЕЗ ЗМІН СПРАВ У СУДІ
ЗА 2013 РІК
Надійшло за звітний період до суду – 1040 (940) справ, у тому числі:
· 2 (3) кримінальні справи;
· 89 (69) матеріалів кримінального провадження;
· 291 (283) справ у порядку цивільного судочинства;
· 317 (482) справ про адміністративні правопорушення;
· 22 (24) справ в порядку адміністративного судочинства;
· інші справи 319 (79) (справи про видачу судового наказу, подання державного виконавця та заява про видачу дублікатів виконавчих листів, за поданням ст. інспектора КВІ про зняття з обліку по закінченню іспитового строку, про заміну випробувального терміну на позбавлення волі, про умовно-дострокове звільнення, подання органів досудового слідства про взяття під варту, про проведення обшуку житла, подання органів досудового слідства щодо зняття інформації щодо абонентів стільникового зв’язку, подання про надання дозволу на проведення перевірки КРУ, суб’єктів господарської діяльності та державних установ та організацій, про надання дозволу на огляд житлового приміщення та ін.)
Залишок нерозглянутих справ на початок звітного періоду: 7 (24) кримінальних справи, 46 (11) кримінальних проваджень, 84 (63) цивільних справ, 23 (12) справ про адміністративні правопорушення, 12 (1) справ у порядку адміністративного судочинства.
Залишок нерозглянутих справ на кінець звітного періоду: 4 (11) кримінальних справ, 49 (38) кримінальних проваджень, 127 (102) цивільних справ, 11 (1) справ в порядку адміністративного судочинства, 16 (16) справ про адміністративні правопорушення, 31 (23) інші справ.
АНАЛІЗ РОЗГЛЯДУ СПРАВ
суддя |
Надійшло справ до кожного судді |
|||||
кримінальні справи |
кримінальні провадження |
цивільні справи |
справи про адміністративні правопорушення |
справи в порядку адміністративного судочинства |
інші справи |
|
Ковальчук М.В. |
|
39 |
84 |
78 |
13 |
65 |
Волощук В.В. |
|
23 |
148 |
103 |
9 |
166 |
Стратович О.В. |
|
27 |
201 |
160 |
11 |
249 |
суддя |
Розглянуто кожним суддею справ |
|||||
кримінальні справи |
кримінальні провадження |
цивільні справи |
справи про адміністративні правопорушення |
справи в порядку адміністративного судочинства |
інші справи |
|
Ковальчук М.В. |
|
25 |
54 |
76 |
10 |
63 |
Волощук В.В. |
|
46 |
113 |
103 |
9 |
148 |
Стратович О.В. |
3 |
14 |
143 |
149 |
7 |
238 |
суддя |
Нерозглянуті справи
|
|||||
кримінальні справи |
кримінальні провадження |
цивільні справи |
справи про адміністративні правопорушення |
справи в порядку адміністративного судочинства |
інші справи |
|
Ковальчук М.В. |
3 |
16 |
18 |
12 |
0 |
1 |
Волощук В.В. |
2 |
33 |
50 |
13 |
7 |
60 |
Стратович О.В. |
1 |
|
26 |
5 |
5 |
13 |
ОСКАРЖЕНО СПРАВ
|
кримінальні справи /провадження |
цивільні справи |
справи про адміністративні правопорушення |
справи в порядку адміністративного судочинства |
інші справи |
Ковальчук М.В. |
скасовано – 1 вирок |
скасовано – 7 рішень - 1 ухвалу без змін - 7 рішень - 1 ухвала
|
змінено – 2 постанови |
скасовано без змін – 7 постанов |
скасовано - 2 ухвали |
Волощук В.В |
Скасовано – 1 вирок - 1 ухвалу
|
скасовано – 4 рішення - 4 ухвали без змін - 7 рішень - 2 ухвали змінено - 1 рішення |
змінено – 1 постанову скасовано - 1 постанову |
скасовано - 1 постанову змінено – 1 постанову 1 ухвалу без змін – 2 постанов - 108 ухвал |
скасовано - 32 ухвали змінено - 2 ухвали без змін - 14 ухвал |
Стратович О.В. |
змінено – 1 вирок без змін - 2 вироки - 5 ухвал
|
скасовано – 1 рішення без змін – 9 рішень
|
змінено - 1 постанову |
без змін – 7 постанов |
0 |
АНАЛІЗ КРИМІНАЛЬНИХ СПРАВ
Аналізуючи розгляд кримінальних справ, слід зазначити, що протягом звітного періоду найбільше надійшло справ щодо:
· злочинів проти життя та здоров’я особи – 30;
· злочини проти власності – 27;
· злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту – 4,
· злочинів у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів та інші злочини проти здоров»я населення – 6;
· злочини проти довкілля – 3;
· злочини у сфері господарської діяльності – 4.
КЛОПОТАННЯ
Надійшло протягом звітного періоду – 55;
Розглянуто протягом звітного періоду – 55, у тому числі:
- застосовано запобіжних заходів у виді:
· обистого зобов’язання – 10,
· тримання під вартою – 4,
· домашній арешт –1;
- застосовано заходи забезпечення кримінального провадження:
· тимчасовий доступ до речей і документів – 19;
· проведення обшуку – 12;
· арешт майна – 2;
· продовження строків тримання під вартою – 1;
· дозвіл на затримання з метою приводу – 2;
- інші клопотання – 4.
АНАЛІЗ ЦИВІЛЬНИХ СПРАВ
За І півріччя 2014 року на розгляд до суду надійшло 353 справи у порядку цивільного судочинства, у тому числі :
· 30 – справ наказного провадження (заяви про видачу судового наказу на вимогу, яка ґрунтується на правочині вчиненому у письмовій формі );
· 275 - справи позовного провадження;
· 16 - справ окремого провадження.
Найбільша кількість справ позовного провадження була з таких спорів :
· спори, що виникають із договорів – 39,
· спори про недоговірні зобов’язання – 17,
· спори що виникають із сімейних правовідносин –163,
· спори що виникають із земельних правовідносин – 5,
· спори, що виникають із житлових правовідносин – 7,
· спори, що виникають із трудових правовідносин – 8,
· спори про спадкове право – 11,
· спори про право власності та ін. речові права – 15,
· про приватну власність – 15.
Заяв наказного провадження – 3.
Найбільша кількість справ окремого провадження надійшла про встановлення
фактів що мають юридичне значення – 8.
АНАЛІЗ СПРАВ В ПОРЯДКУ
АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА
Всього надійшло за звітний період 153 справи, з них:
22 – позовні заяви, подання, найбільше з них:
· справи зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, зокрема зі спорів щодо: охорони здоров’я, дорожнього руху.
· справи зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування,
· справи зі спорів с з приводу реалізації публічної політики у сферах зайнятості населення та соціального захисту громадян.
131 – заяви, клопотання, подання, найбільше з них:
· про виправлення описки у виконавчому листі, рішенні суду;
· про зміну способу виконання судового рішення;
· про видачу дубліката виконавчого листа;
· про поновлення пропущеного строку для пред’явлення виконавчого документа до виконання.
Залишок на початок звітного періоду 12 справ.
Розглянуто – 23 справи.
Залишок на кінець звітного періоду 11 справ.
АНАЛІЗ СПРАВ
ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
Надійшло за звітний період 317 справ.
На початок звітного періоду залишок становив 23 справи.
На кінець звітного періоду залишок становить 16 справ.
Найбільше протоколів надійшло про:
· дрібне викрадення чужого майна – 7,
· порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна – 31,
· керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння – 36,
· дрібне хуліганство – 45,
· вчинення насильства в сім»ї або невиконання захисного припису – 72
· невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання – 22,
· розпивання пива, алкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п’яному вигляді – 24,
· порушення порядку проведення розрахунків – 9,
· порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків – 3,
· порушення правил адміністративного нагляду – 17,
· азартні ігри, ворожіння у громадських місцях – 5,
· незаконне перетинання або спроба незаконного перетинання кордону України – 3.
ФІНАНСУВАННЯ:
Фінансове забезпечення Олевського районного суду Житомирської області знаходиться на задовільному рівні.
Так, кошторисом на 2014 рік було передбачено надходження коштів із загального (1 181 400,00 грн.) та спеціального (91 800,00 грн.) фонду бюджету на загальну суму 1 273 200,00 грн.
Аналізуючи поточні видатки, фактично було виплачено із загального фонду – 632 730,00 грн. та 43 352,80 грн. зі спеціального фонду на загальну суму 676 082,80 грн.
Оплата послуг - 44 278,42 грн.
Придбання канцтоварів – 16 076,55 грн.
Знаки поштової оплати – отримано на суму 60 664,00 грн.
Видатки на відрядження – 10 167, 69 грн.
З огляду на вищенаведене, Олевський районний суд Житомирської області профінансовано на загальну суму 676 082,80 грн.
Приміщення суду відповідає всім вимогам, що пред’являються до приміщень районних судів.