flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Притягнення до адміністративної відповідальності водіїв

08 грудня 2016, 16:35

 Водії під час управління транспортним засобом на дорозі набувають статусу учасника дорожнього руху.

 Сама ж безпека руху залежить від виконання правил дорожнього руху всіма його учасниками. Контроль за виконанням правил дорожнього руху покладено на відповідні підрозділи Національної поліції України. Її права та обов»язки, як і учасників  дорожнього руху, визначаються Конституцією України, Законом «По національну поліцію», Кодексом України про адміністративні правопорушення, Кодексом  адміністративного судочинства України, Інструкцією з оформлення поліцейських матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі.

На патрульну службу покладено завдання Запобігання кримінальним, адміністративним правопорушенням; попередження, виявлення та припинення кримінальних та адміністративних правопорушень , випадків насильства в сім»ї, а також виявлення причин і умов, що спотіють їх вчиненню.

Поліцейський може зупиняти транспортні засоби:

1.якщо водій порушив Правила дорожнього руху;

2.якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;

3.якщо є інформація , що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить, що свідчить про те, що що транспортний засіб або вантаж можуть бути об»єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;

4. якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;

5. якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення ДТП, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;

6.. якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським, або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів ДТП;

7. якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;

8. якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;

9. порушення порядку визначення й використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

Поліцейський зобов»язаний поінформувати водія пор конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки. Його дії більш детально регламентуються в Інструкції з оформлення поліцейських матеріалів про адміністративні правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі.

Адміністративний процес

Процес притягнення до адміністративної відповідальності передбачає дотримання прав особи, яку притягують до такої відповідальності.

Стаття 62 Конституції України закріплює положення, що відображають сутність презумпції невинуватості.

Якщо є підстави вважати , що вчинено адміністративне правопорушення, складається або виноситься постанова в залежності від складу правопорушення. Відповідно до ч.2 ст. 258 КУпАП – протокол не складається в разі вчинення адміністративних правопорушень , розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції. У випадках, передбачених частинами першою та другою цієї статті, уповноваженими органами (посадовими особами) на місці вчинення правопорушення виноситься постанова у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 283 цього Кодексу.

 А відповідно до ч. 3 ст. 258 КУпАП , якщо під час складання постанови у справі про адміністративне правопорушення  особа оспорить допущене порушення й адміністративне стягнення, що на неї накладається, то уповноважена  особа зобов»язана скласти протокол про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 256 цього кодексу, крім випадків притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинене адміністративне правопорушення , передбаченого статтею 185-3 цього кодексу та правопорушень у сфері забезпечення дорожнього руху, в тому числі зафіксованих в автоматичному режимі. Цей протокол є додатком до постанови у справі про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ст.. 283 КупАП, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Відповідно до ст.. 276 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення  розглядається за місцем його вчинення.