flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ВАСУ підтвердив позицію LeGran.TT у спорі з АМПУ про незаконність стягнення канального збору

27 червня 2017, 15:20

Вищий адміністративний суд України (далі – ВАСУ) підтвердив незаконність стягнення Адміністрацією морських портів України (далі – АМПУ) канального збору за проходження суден до Карантинної та Ланжеронівської гаваней Одеського морського порту. Відповідне рішення від 22.06.2017 р. опубліковано 03.07.2017 р. в Єдиному державному реєстрі судових рішень України.

ВАСУ, зокрема, відхилив касаційну скаргу АМПУ з проханням скасувати постанови Одеського окружного адміністративного суду від 28.02.2017 р. та Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.04.2017 р. «у зв'язку з порушеннями норм матеріального і процесуального права».

Колегія суддів дійшла висновку, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними та не підлягають скасуванню. В ухвалі суду наголошується, що «суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір відповідно до норм матеріального права, що підлягають застосуванню до зазначених правовідносин; в них повно відображені обставини, що мають значення для справи; висновки суду про встановлені обставини та правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують».

Таким чином, ВАСУ підтвердив відсутність підстав для стягнення збору за проходження суден до Карантинної та Ланжеронівської гаваней ОМТП. Щодо цього в ухвалі зазначено наступне: «Враховуючи, що при заході суден до причалів Карантинної та Ланжеронівської гаваней Одеського морського порту проходження каналу в один кінець або транзитом в один кінець не відбувається, перетин каналу є подоланням навігаційної перешкоди та не є використанням каналу як гідротехнічної споруди, нарахування канального збору за перетин або часткове використання каналу не передбачено, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, дійшов правильного висновку щодо неправомірності дій ДП «Адміністрація морських портів України» щодо справляння канального збору під час прямування суден».

«Ми розраховуємо на якнайшвидшу реакцію в.о. голови АМПУ Райвіса Вецкаганса, який скасує незаконний збір. Це стане найточнішим маркером реальної зацікавленості Адміністрації у створенні умов для підвищення привабливості українських гаваней та розвитку ринку контейнерних перевезень, формування довгострокових і партнерських відносин з представниками бізнесу не на словах, а на ділі», – зазначив президент Асоціації контейнерних ліній України Олександр Щокін.

Натомість директор юридичної компанії LeGran.TT Тетяна Титаренко підкреслила, що рішення ВАСУ підтверджує правомірність позиції LeGran.TT, яка в судовому спорі з АМПУ представляє інтереси найбільших лінійних операторів в Україні. «Враховуючи низку експертних висновків Торгово-промислової палати України, ЧорноморНДІпроекту, Одеської морської академії, деякі рішення Ради Бізнес-омбудсмена та позитивну судову практику, для чиновників АМПУ єдино правильне рішення у цій ситуації – виконати судові рішення та скасувати незаконне розпорядження №37 від 10.08.2016 р. про стягнення канального збору. Це поверне ситуацію в законне русло і поставить крапку в тривалому конфлікті з бізнесом», – зазначила вона.

Довідка

Раніше найбільші контейнерні оператори уповноважили одну з провідних компаній в галузі морського права LeGran.TT представляти власні інтереси у конфлікті з АМПУ щодо стягнення канального збору за проходження суден до Карантинної та Ланжеронівської гаваней Одеського порту. Зокрема, 10.08.2016 р. чинний на той час в.о. голови АМПУ «окремим дорученням» №37 незаконно зобов'язав начальника Одеського філіалу нараховувати канальний збір із суден, що прямують до Карантинної, Каботажної, Нової гаваней. Крім цього, канальний збір також почали нараховувати судам, які прямують до Ланжеронівської гавані.

LeGran.TT залучила всі законні механізми для захисту прав своїх клієнтів. Юристи компанії зібрали унікальну доказову базу, експертні висновки ЧорноморНДІпроекту, Одеської морської академії, Торгово-промислової палати України, які підтверджували незаконність стягнення збору. Рада Бізнес-омбудсмена, розглянувши скаргу компанії, також визнала незаконність доручення АМПУ про нарахування канального збору за перетин підхідного каналу судами, що прямують до вищевказаних гаваней порту.

LeGran.TT довела незаконність стягнення канального збору АМПУ в судах першої та апеляційної інстанцій. Судові розгляди між АМПУ та найбільшими контейнерними лініями тривають більше ніж півроку. 

 

 

Юридична газета (27.06.2017 р.)